Obrazovni sistem nas zaglupljuje

Da, na tog sam mislio. Nisam obraćao pažnju da je autrijanac poreklom
Ne samo da nije poreklom nego se Amerika ne spominje u njegovoj radnoj biografiji.
Vidim i da je bio okultista. To je ogroman minus.

Ovaj iz moje priče je bio matematičar, tj. alternativni pristup u matematici je bila glavna delatnost njegove škole. I sigurno nema veze sa Evropom, vezano je samo za tu Američku državu.
 
Sumnjam da vredi da ja nesto ovde pisem.....vi ste izgubili kreativnost, niste stekli sire sagledavanje, i onda sta da ja pisem vama uopste i drmam vam kavez...jel tako...?

Samo da ne pomenem ko najvise ima koristi od toga sto pomene novac roditeljima i usmeri ih da stede na svojoj deci....posle deca nek ubedjuju sebeda je to uradio sistem...pogledajte svoje roditelje....

Ja sam spletom sretnih okolnosti imao uciteljicu , biblioteku ispod stana, veliko dvoriste, eksperimentalni program u osnovnoj, i muzicku skolu koja nije bila skupa...nije ni jeftina ali nije bila skupa...pojma nemam sta su moji hteli sa muzickom skolom , ali posto nije bila skupa , proslo je, ali je meni puno donela...
Tako da sam uzimao sam obrazovanje od sih , komsiluka, dvorista, svoje generacije, skole, putovanja, zabave....
A bilo je drugo vreme, ljudi su voleli da pricaju sa inteligentnom decom, ja sam umeo da slusam, pricaju ljudi svasta, neki dekica me uci kako da mi ne propada dan bez kresanja, mislim da sam imao 6 godina, nema veze, dekica prica, svoju tugu , ne da namece perverziju .....to je obrazovanje, kad si dovoljno zreo za novo znanje....da procenis iako si dete sta si ti , a sta se desava oko tebe....Srbija je bila luda i tada...samo na drugi nacin, ali ludilo je bilo prisutno ....uvek je bilo tesko deci da se odupru ludim roditeljima, i toj starijoj generaciji , a kao sve fini i bezgresni , ajoj, samo to mogu da kazem...nego u se i u svoje kljuse i inteligencija postaje alat detetu..
Glupa deca su glupa....jedino sto moze da se uradi je da bar inteligentna deca ne budu lenja...e jedino to mozete pokloniti svom detetu ako je inteligentno...i naravno da ne pokusavate da od njega napravite sebe...sto mahom svi na balkanu pokusavaju...uzas je to kad te glupa sredina povlaci da budes kao oni...
Plus svi talenti i uspesni ljudi ce vas mrzeti zbog toga cak i kad ste dete, jer zele da budete ono sto mozete, a ne ono kakva je sredina...
Ja sam imao srece pa sam uvek upoznavao izuzetne talente...i medju umetnicima i medju naucnicima...Ko jos kao klinac nadje nacin da upozna CERN, kad jos ni nasi fizicari obicni nisu bili culi za njega...ili da dobije priliku , tada je to moglo , da trazi koji eksperiment ce da odrade za njega...ne znam sada, sad su tu kao doktori nauka iz Srbije i onda ne mozes kao nekad poasljes mail sta hoces i kako da izgleda eksperiment i oni te obaveste kad ce to biti na rasporedu , koji datum, obicno 5 meseci kasnije...i posalju ti knjigu sa svim merenjima koja su obavljena taj dan, to je nekih 1000 strana...dzabe, da ne mislite da se krije srpski um iza CERN , pa ti uvale racun od 100e...

A da stariji ostavljaju posten svet svojoj deci , ahahahahahahaha e to je stvarno smesno...taj deo je smesan....i kao malom detetu je smesan iako dete ne shvata zasto i kako se sve to desava, jer dete je dete pa ne shvata prvo da sva deca nisu istog kapacitea, to brzo nauci , pa onda da stariji uopste nisu pametniji , nego obrnuto , i da mnoga pitanja nema sanse ni da ukapiraju...a kamoli da iskreno odgovore...
 
Poslednja izmena:
Uh vrlo kompleksna tema ali svakako da ima istine u tome, jer obrazovni sistem svakako da u izvesnom smislu ubija kreativnost i kritičko razmišljanje ali to je zato što obrazovnom sistemu nije ni cilj da stvara mudre ljude koji zaista misle svojom glavom već poslušnike, baterije koje će da daju energiju aktuelnom poretku odnosno matriksu i da ga održavaju u životu i oni pre svega od tebe žele da stvore uzornog i poslušnog građanina i produktivnog člana tog radno-potrošačkog društva (koji će da radi po ceo dan, da to što zaradi troši na ono što je u biti sam proizveo i koji neće mnogo da se buni niti da taj sistem dovodi u pitanje) i onda i obrazovni sistem je osmišljen tako kao jedna vrsta kalupa koja će da izbacuje takve ljude i sprema ih za taj korporativni način života bez manje-više ikakve alternative.

Inače mislim da formalno obrazovanje sve više gubi svoj značaj i težinu i da klasični obrazovni sistem polako ali sigurno zastareva jer danas su sve informacije i znanja svima dostupni jednim klikom i prosto je više suvišno i nepotrebno da neko ide u školi i svaki dan da tamo sedi po 6 časova da bi čuo ne znam kada je počeo prvi ili drugi svetski rat, ko je napisao Na Drini Ćuprija, šta je proces fotosinteze kod biljaka, gde se nalazi Karipsko more ili koji je glavni grad Angole ili Urugvaja kad sve te stvari neko može da sazna kad god hoće i u svakom trenutku jednim klikom na mišu ili tastaturi, i u biti danas jedina svrha škola je taj neki socijalni i psihološki momenat, jer ipak za dete je važno da provodi neko vreme među ostalom decom, da se druži, da ima neku interakciju i kontakt sa vršnjacima i drugim osobama, da ima neku rutinu, itd (i najviše iz tog razloga škole treba da postoje).

No to je donekle i normalno da su vremenom i napretkom tehnologije škole i obrazovne institucije izgubile monopol nad znanjem i informacijama, isto kao što su nekad sav monopol nad znanjem i informacijama imale crkve i manastiri i u to vreme oni malobrojni pismeni i obrazovani ljudi mogli su se školovati samo u nekom manastiru i unutar verskog obrazovnog sistema iza koga je stajala crkva, e onda u nekom momentu sa pojavom i dolaskom prosvetiteljstva i sekularizma crkve i verske ustanove su izgubile taj monopol nad znanjem i informacijama i njih su zamenile škole i sekularne obrazovne ustanove, epa sad školama i zvaničnim obrazovnim ustanovama se dešava isto ono što se desilo crkvi pre par stotina godina sa pojavom prosvetiteljstva i sekularizma i sad sa pojavom i razvojem informacionih tehnologija škola i obrazovni sistem su izgubili tu ekskluzivnost i taj monopol nad znanjem i informacijama.
 
Ucenje stvari koje nam nikada nece trebati u zivotu. A ucili smo svasta i svasta…

Sada, mozda mi zelimo da budemo mnogo pametni a manje prakticni? E to je drugo :mrgreen:
Ja sam tako razmišljala do nekog momenta, a onda sam ukapirala da mnoge od tih stvari imaju neki smisao. Od vežbanja memorije do širine koju stičeš i koja ti kasnije pomaže u povezivanju i razmišljanju. Dakle, nije uvek samo prosto skladištenje činjenica, od broja treplji paramecijuma do količine padavina u Brazilu, nego nekad i do toga kako ti to trenira mozak i kako te posle oblikuje.
 
Ja sam tako razmišljala do nekog momenta, a onda sam ukapirala da mnoge od tih stvari imaju neki smisao. Od vežbanja memorije do širine koju stičeš i koja ti kasnije pomaže u povezivanju i razmišljanju. Dakle, nije uvek samo prosto skladištenje činjenica, od broja treplji paramecijuma do količine padavina u Brazilu, nego nekad i do toga kako ti to trenira mozak i kako te posle oblikuje.

Odlican nacin da sebi dodatno zakomplikujes zivot jos vise :lol:
 
Ja sam tako razmišljala do nekog momenta, a onda sam ukapirala da mnoge od tih stvari imaju neki smisao. Od vežbanja memorije do širine koju stičeš i koja ti kasnije pomaže u povezivanju i razmišljanju. Dakle, nije uvek samo prosto skladištenje činjenica, od broja treplji paramecijuma do količine padavina u Brazilu, nego nekad i do toga kako ti to trenira mozak i kako te posle oblikuje.
Pa o tome pričam i ja , ne znam gde su nas to usmeravali da budemo kapitalisti , doduše ne znam kakve su škole završili svi učesnici teme koji to tvrde.To nismo čuli.
 
Uh vrlo kompleksna tema ali svakako da ima istine u tome, jer obrazovni sistem svakako da u izvesnom smislu ubija kreativnost i kritičko razmišljanje ali to je zato što obrazovnom sistemu nije ni cilj da stvara mudre ljude koji zaista misle svojom glavom već poslušnike, baterije koje će da daju energiju aktuelnom poretku odnosno matriksu i da ga održavaju u životu i oni pre svega od tebe žele da stvore uzornog i poslušnog građanina i produktivnog člana tog radno-potrošačkog društva (koji će da radi po ceo dan, da to što zaradi troši na ono što je u biti sam proizveo i koji neće mnogo da se buni niti da taj sistem dovodi u pitanje) i onda i obrazovni sistem je osmišljen tako kao jedna vrsta kalupa koja će da izbacuje takve ljude i sprema ih za taj korporativni način života bez manje-više ikakve alternative.

Inače mislim da formalno obrazovanje sve više gubi svoj značaj i težinu i da klasični obrazovni sistem polako ali sigurno zastareva jer danas su sve informacije i znanja svima dostupni jednim klikom i prosto je više suvišno i nepotrebno da neko ide u školi i svaki dan da tamo sedi po 6 časova da bi čuo ne znam kada je počeo prvi ili drugi svetski rat, ko je napisao Na Drini Ćuprija, šta je proces fotosinteze kod biljaka, gde se nalazi Karipsko more ili koji je glavni grad Angole ili Urugvaja kad sve te stvari neko može da sazna kad god hoće i u svakom trenutku jednim klikom na mišu ili tastaturi, i u biti danas jedina svrha škola je taj neki socijalni i psihološki momenat, jer ipak za dete je važno da provodi neko vreme među ostalom decom, da se druži, da ima neku interakciju i kontakt sa vršnjacima i drugim osobama, da ima neku rutinu, itd (i najviše iz tog razloga škole treba da postoje).

No to je donekle i normalno da su vremenom i napretkom tehnologije škole i obrazovne institucije izgubile monopol nad znanjem i informacijama, isto kao što su nekad sav monopol nad znanjem i informacijama imale crkve i manastiri i u to vreme oni malobrojni pismeni i obrazovani ljudi mogli su se školovati samo u nekom manastiru i unutar verskog obrazovnog sistema iza koga je stajala crkva, e onda u nekom momentu sa pojavom i dolaskom prosvetiteljstva i sekularizma crkve i verske ustanove su izgubile taj monopol nad znanjem i informacijama i njih su zamenile škole i sekularne obrazovne ustanove, epa sad školama i zvaničnim obrazovnim ustanovama se dešava isto ono što se desilo crkvi pre par stotina godina sa pojavom prosvetiteljstva i sekularizma i sad sa pojavom i razvojem informacionih tehnologija škola i obrazovni sistem su izgubili tu ekskluzivnost i taj monopol nad znanjem i informacijama.
Tačno je da sve to mogu pokupiti na internetu, ali da li misliš da su deca uopšte u stanju da pravilno skupljaju znanje u moru beskonačnih nesistematizovanih informacija. Iz ove perspektive ti se čini da je to lako - klikneš i saznaš. Ali ti već imaš ogromnu bazu znanja koja ti je bar ostala negde duboko u mozgu arhivirana i odatle krećeš, nadograđuješ se, dopunjuješ.
Deci će još dugo biti potrebni nastavnici da ih usmeravaju, približe sve to, postave osnove. Koga će da pita ako mu nije jasno? AI? ok, ali AI ne zna na kom je nivou dete, nema taj ljudski duh da provali šta ne razume i na koji način da mu najbolje objasni. AI uopšte nema duh, da li misliš da deci to nije potrebno?
 
Ucenje stvari koje nam nikada nece trebati u zivotu. A ucili smo svasta i svasta…

Sada, mozda mi zelimo da budemo mnogo pametni a manje prakticni? E to je drugo :mrgreen:

Učenje je fitnes za mozak.
Pogotovo nauke poput matematike, fizike i hemije gde se traži da se mućne glavom.

I iz tih nauka, 90% stvari koje učiš ti najverovatnije neće direktno trebati, ali će imati pozitivan uticaj na tvoj mozak, kao što klasičan trening ima dobar uticaj na tvoje telo.
 
Učenje je fitnes za mozak.
Pogotovo nauke poput matematike, fizike i hemije gde se traži da se mućne glavom.

I iz tih nauka, 90% stvari koje učiš ti najverovatnije neće direktno trebati, ali će imati pozitivan uticaj na tvoj mozak, kao što klasičan trening ima dobar uticaj na tvoje telo.

Slazem se. Kome leze te nauke.
Neko voli poeziju, npr…
 

Back
Top
OSZAR »