Obrazovni sistem nas zaglupljuje

Tačno je da sve to mogu pokupiti na internetu, ali da li misliš da su deca uopšte u stanju da pravilno skupljaju znanje u moru beskonačnih nesistematizovanih informacija. Iz ove perspektive ti se čini da je to lako - klikneš i saznaš. Ali ti već imaš ogromnu bazu znanja koja ti je bar ostala negde duboko u mozgu arhivirana i odatle krećeš, nadograđuješ se, dopunjuješ.
Deci će još dugo biti potrebni nastavnici da ih usmeravaju, približe sve to, postave osnove. Koga će da pita ako mu nije jasno? AI? ok, ali AI ne zna na kom je nivou dete, nema taj ljudski duh da provali šta ne razume i na koji način da mu najbolje objasni. AI uopšte nema duh, da li misliš da deci to nije potrebno?

Slažem se zaista i upravo i kažem da deca upravo iz tih razloga i treba da idu u školu i dalje baš zbog tog nekog socijalnog i psihiloškog momenta, jer i ovako deca po ceo dan sede ispred ekrana pa zamisli da još ni u školu ne idu, ono totalno bi atrofirali i fizički i psihički i socijalno, maltene zaboravili bi da pričaju i fazon izgubili moć govora.

Inače ja mislm da bi danas u školi profesori trebali ne da toliko više da uče decu ne znam kad je počeo taj i taj rat, koji je glavni grad te i te države, koliko daleko je Sunce udaljeno od Zemlje, itd već da im daju smernice kako sami da traže podatke i kvalitetan sadržaj i kako da izbegnu onaj loš, negativan i nepotreban sadržaj.
Mislim da bi danas u školi trebali da imaju posebne predmete gde bi ne znam učili i diskutovali o filmovima, muzici, stripovima, da imaju jedan poseban predmet koji bi se recimo bavio samo Youtube-om i društvenim mrežama, itd jer jako je bitno kakav sadržaj konzumiramo, pogotovo deca koja još nisu formirane ličnosti i koja se još više poistovećuju sa sadržajem koji konzumiraju i svoju ličnost oblikuju u skladu sa njim, i mislim da danas to kakvu recimo muziku slušaju deca, kakve filmove i serije gledaju, kakav televizijski program, kakav sadržaj na društvenim mrežama i internetu prate ,je mnogo važnije nego ne znam da uče trigonometriju, sinus i kosinus , neke hemijske jednačine i šta ti ja znam , jer te stvari postale deo naših svakodnevnih života i to šta i kakav sadržaj konzumiraju mnogo više utiče na njihovu psihu i razvoj ličnosti i od toga će im dosta zavisiti i sam kvalitet i način života i zato mislim da je vrlo bitno decu na vreme usmeriti na neki dobar i kvalitetan sadržaj i obučiti ih kako da nađu kvalitetne, zanimljive i korisne informacije i kako taj sadržaj da usklade sa svojim interesovanjima i afinitetima.
 
Slažem se zaista i upravo i kažem da deca upravo iz tih razloga i treba da idu u školu i dalje baš zbog tog nekog socijalnog i psihiloškog momenta, jer i ovako deca po ceo dan sede ispred ekrana pa zamisli da još ni u školu ne idu, ono totalno bi atrofirali i fizički i psihički i socijalno, maltene zaboravili bi da pričaju i fazon izgubili moć govora.

Inače ja mislm da bi danas u školi profesori trebali ne da toliko više da uče decu ne znam kad je počeo taj i taj rat, koji je glavni grad te i te države, koliko daleko je Sunce udaljeno od Zemlje, itd već da im daju smernice kako sami da traže podatke i kvalitetan sadržaj i kako da izbegnu onaj loš, negativan i nepotreban sadržaj.
Mislim da bi danas u školi trebali da imaju posebne predmete gde bi ne znam učili i diskutovali o filmovima, muzici, stripovima, da imaju jedan poseban predmet koji bi se recimo bavio samo Youtube-om i društvenim mrežama, itd jer jako je bitno kakav sadržaj konzumiramo, pogotovo deca koja još nisu formirane ličnosti i koja se još više poistovećuju sa sadržajem koji konzumiraju i svoju ličnost oblikuju u skladu sa njim, i mislim da danas to kakvu recimo muziku slušaju deca, kakve filmove i serije gledaju, kakav televizijski program, kakav sadržaj na društvenim mrežama i internetu prate ,je mnogo važnije nego ne znam da uče trigonometriju, sinus i kosinus , neke hemijske jednačine i šta ti ja znam , jer te stvari postale deo naših svakodnevnih života i to šta i kakav sadržaj konzumiraju mnogo više utiče na njihovu psihu i razvoj ličnosti i od toga će im dosta zavisiti i sam kvalitet i način života i zato mislim da je vrlo bitno decu na vreme usmeriti na neki dobar i kvalitetan sadržaj i obučiti ih kako da nađu kvalitetne, zanimljive i korisne informacije i kako taj sadržaj da usklade sa svojim interesovanjima i afinitetima.
Kritičko razmišljanje nije moguće bez baze znanja. Ne samo kritičko razmišljanje nego ni razumevanje novog bez prethodno utvrđenog starog na koje se bazira novo znanje u procesu sticanja. Drugi korak u tom procesu sticanja je ono "bubanje" od kojeg većina beži i koje mnogi kude a koje je neophodno da bi se proces završio. I onda on ostane negde na pola, a vremenom ne stigne ni do pola jer se gomilaju novi i novi nedovršeni procasi. I tako deca izgube interesovanj jer ne mogu više da prate, povezuju, nije im više blisko ono o čemu nastavnik priča.

Pitanje je kako to promeniti i da li uopšte treba menjati. Koja je poenta da deca sede na času gde ih ništa ne interesuju, sve i neka je njihova "krivica" što nisu bili savesni učenici i na vreme se pripremali za dalja saznavanja. Jer deca nisu mašine, niti sva imaju unutrašnju motivaciju za učenjem u smilslu samostalnog utvrđivanja.

Ok, reći će neki (pa i ja tako), neka dobiju lošu ocenu i nek se pomire s tim. Dobro, i neka prihvate to. A da li će to nešto promeniti na narednim časovima sticanja znanja- neće. Dakle ostvarena je "kazna" ali ništa nije postignuto da časovi i dalje besmisleno ne teku za njih.
 
Degradacija obrazovanja je počela od univerziteta, polovina profesora je neobrazovana, a neretko glupava....takva osnova bukvalno degeneriše decu, naročito pristojnu i pametnu decu....
Zar nije glupo da u nedostatku studenata, koje nepismeni profesori nisu u stanju da upregnu za svoje ciljeve, posegneš za srednjom školom? Da decu iz osnovnih škola izvedeš na ulicu? Šta to govori o profesorima? Šta govori izmišljotina plenuma? O nedostatku inventivnosti, o gluposti, o neobrazovanosti....profesora i cele srpske intelegencije....
 

Back
Top
OSZAR »