Obrazovni sistem nas zaglupljuje

Sensei

Master
Moderator
Poruka
90.031
Studija pokazuje da se rađamo kao kreativni geniji, ali nas „obrazovni“ sistem zaglupljuje

NASA je tražila način da „efikasno izmere kreativni potencijal svojih raketnih naučnika i inženjera“ i angažovali su dr Džordža Lenda i dr Bet Džarman da razviju test osmišljen da identifikuje kapacitet za divergentno razmišljanje i kreativnost.

Lend i Džarman su bili radoznali da vide kako bi rezultati testa izgledali ako bi testirali raznovrsniju grupu ljudi i mlađu grupu ljudi. Zato su pronašli 1.600 dece između 4 i 5 godina i testirali ih.

98% predškolske dece smatrano je kreativnim genijima. Ovo je bio iznenađujuće visok broj, pa su počeli da testiraju istu grupu dece dok su odrastali. Do osnovne škole, samo 30% dece smatrano je kreativnim genijima. Do srednje škole, to je bilo samo 12%. Ovo nije bio dobar znak.

Sproveli su isti test na grupi odraslih, a rezultati su I DALJE bili u silaznom trendu. Manje od 2% odraslih testiranih u studijama bili su kreativni geniji.

Manje od 2%.

1750538534941.png
 
Dakle, Ken Robinson je imao zaista dobro zapažanje. Dok završimo školu, verovatno smo mnogo manje kreativni nego što smo ušli.

Zaista loša vest je da je kreativnost jedna od najtraženijih veština 21. veka. Znamo da, kako bismo pratili budućnost rada, svi moramo biti u stanju da smislimo nova rešenja za nove probleme, a to ne možemo učiniti ako nemamo kreativne genije koji predvode taj potez.

Obrazovanje za budućnost rada znači da ne možemo raditi stvari onako kako su se oduvek radile.
 
Mislim da je to strašno glupa pretpostavka. Znanje koje se prikupi se selektuje i primeni kada se ukaže prilika. Znanje nikada nije višak.
Možeš i da ga proširiš na svoj način , ali potrebna je baza.
Kada ga nemaš , onda obično tupiš i koristiš floskule koje pokupiš usput.
Naučiš svašta ali izgubiš kritičko razmišljanje i kreativnost.

Naučnici su se bavili tim fenomenom, nije nekj samo odvalio
 
Osnovni zadatak prosvetara je da učenika nauči da misli svojom glavom,.. a ne Guglom ili nabubanim tekstovima.
"mašta je važnija od znanja, jer će vas znanje odvesti, nepogrešivo, od tačke A do tačke B, a mašta bilo kuda i bilo kada" - reči su Ajnštajna Alberta (prepričano).
I to je OK,.. Znači jeste kreativnost važnija,.. i istina je da je učenje klišea smanjuje.
Ako učite klišee,..
 
Nije obrazovanje problem zato što nešto učimo već je u pitanju programirano učenje - usmeravanje u relativno usko polje delovanja/interesovanja.

Upravo suprotno :D
I treba usmeravati ucenika u smeru koji mu lezi (sto u Srbiji nece bas skoro zaziveti sigurno).

Juce si imao temu o tome zasto ne treba upisati dete u umetnicku skolu? :lol:
To je totalno pogresan pravac razmisljanja.

Opet kazem, pustiti decu da biraju, pratiti njihov razvoj, reagovati ako nije u redu nesto (samo u tom sl.)

Odoh dalje od teme, sustinski je @Plant rekao istinu.
Kreativnost protiv klisea.
 
Čitala sam davno negde, a možda i gledala emisiju, o jednom učitelju u SAD 30-tih ili čak 20- tih godina (a možda i posle 2. sv. rata) koji je uveo neki eksperimentalni program gde đaci u prvim razredima škole uopšte nisu bubali lekcije niti učili matematiku prema šablonu. Imao je neku tehniku da aritmetiku u rešavaju u glavi.
U početku su oni zaostajali u programu odnosu na ostale đake ali su posle, kad im je pokazano kako da sistematizuju kroz pravila, prešišali su ove sa klasičnog programa.
 
Upravo suprotno :D
I treba usmeravati ucenika u smeru koji mu lezi (sto u Srbiji nece bas skoro zaziveti sigurno).

Juce si imao temu o tome zasto ne treba upisati dete u umetnicku skolu? :lol:
To je totalno pogresan pravac razmisljanja.

Opet kazem, pustiti decu da biraju, pratiti njihov razvoj, reagovati ako nije u redu nesto (samo u tom sl.)

Odoh dalje od teme, sustinski je @Plant rekao istinu.
Kreativnost protiv klisea.
Šta je kliše ako nije obrazovni sistem? Drže se jednog te istog, promovišu snalaženje za što bolju ocenu, ...
 

Back
Top
OSZAR »